تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی
 تولید محتوا لرن بای

تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی بسیار گسترده است، ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی صحبت کنیم.

تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی ممکن است برای بسیاری از افراد کاملا آشکار نباشد و همین مسئله نیز برخی از سوالات را برای آنها به وجود بیاورد. زمانی که صحبت از مهندسی معماری و معماری داخلی می شود شما باید بدانید که بین این دو علم چه تفاوت هایی وجود دارد و هر یک از آنها مسئول کدام بخش از معماری ساختمان و شکل ظاهری ساختمان هستند. به همین علت نیز ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم سوالاتی در خصوص تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

آشنایی با معماری داخلی برای درک بهتر تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی

معماری داخلی یک علم است که بر فضای داخلی ساختمان و کارکرد آن برای زندگی انسانی تمرکز دارد. معماری داخلی هنر و علم را درهم می آمیزد تا بتواند فضای داخلی ساختمان های مختلف مانند ساختمان های مسکونی، اداری یا سایر ساختمان ها را ایجاد یا بازسازی کند. علاوه بر این برای درک بهتر تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی باید بدانید که معماری داخلی روی تبدیل یک نوع فضا به فضای دیگر نیز تمرکز دارد و این حوزه نیز جز زیرشاخه های معماری داخلی قرار می گیرد. به عنوان مثال فرض کنید که قصد دارید فضای داخلی یک ساختمان اداری قدیمی را به فضای داخلی یک ساختمان مسکونی جدید تبدیل کنید. در چنین شرایطی می توانید با کمک گرفتن از یک معمار داخلی این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

مهندسی معماری چیست؟

مهندسی معماری در واقع به برنامه ریزی و طراحی یک ساختمان، تقسیمات و روابط فیزیکی بین بخش های مختلف آن می پردازد. این به آن معناست که یک مهندس معمار مسئول ظاهر، شکل و عملکرد یک ساختمان است و باید بررسی کند که این عوامل مطابق با قوانین ایمنی و ساختمان سازی باشند. توجه به تناسب و مقیاس ساختمان ها به طور گسترده ای در مهندسی معماری قابل مشاهده است چرا که یک مهندس معمار باید بتواند با رعایت کردن تناسب و مقیاس پذیری ساختمان طرح هایی جذاب و دلنشین را برای ساختمان ها ایجاد کند. اصطلاح مهندسی معماری شاید در گذشته تنها برای نمود بیرونی یک ساختمان به کار می رفت ولی امروزه به ویژگی های فنی طراحی ساختمان و همینطور روش ساخت آن نیز اشاره دارد.

حوزه فعالیت مهندسی معماری

یکی از مواردی که می تواند به درک بهتر تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی ساختمان به شما کمک کند آشنایی با حوزه فعالیت مهندسی معماری است. مهندسی معماری تمامی جنبه های مختلف طراحی و ساخت یک ساختمان را در بر می گیرد که این جنبه ها می توانند شامل نقشه های مکانیکی، الکتریکی، سازه ای، انجام محاسبات مربوط به هر یک از این نقشه ها، مفاهیم دقیق ریاضی برای رعایت تناسب و مقیاس پذیری بخش های مختلف ساختمان و ... اشاره کرد. به عبارت دیگر می توان گفت که مهندسی معماری بیش از هر چیز روی برنامه ریزی برای ساخت بخش های مختلف ساختمان براساس استانداردهای روز دنیا و به بهترین و زیباترین شکل ممکن می پردازد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه مهندسان معماری به میزان زیادی روی یکپارچه سازی ساختمان ها، تجزیه و تحلیل سیستم های گرمایش و سرمایش به کار رفته در ساختمان ها و همینطور طراحی و بررسی کارایی سیستم های لوله کشی استفاده شده در ساختمان ها نیز نظارت دارند.

نکاتی مهم درباره معماری داخلی برای درک بهتر تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی

یکی از نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که معماری داخلی بیشتر روی خلاقیت و حس هنری تمرکز دارد. یک متخصص معماری داخلی با استفاده از حس هنری خود تلاش می کند تا چیدمان فضای داخلی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. معماران داخلی می توانند بیشتر کار خود را در داخل دفتر انجام دهند ولی گاهی اوقات نیز باید به محلی که قصد چیدمان داخلی آن را دارند نیز مراجعه کنند. یک معمار داخلی علاوه بر تمرکز روی خلاقیت و استعداد خود باید دقت زیادی در جزئیات داشته باشد. علاوه بر این داشتن اطلاعات روانشناسی و همین طور مهارت های ارتباطی قوی نیز از دیگر ویژگی های مهم یک معمار داخلی به شمار می آید.

عمده ترین تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی

عمده ترین تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی در حوزه وظایفی است که برای این دو تعریف می شود. زمانی که صحبت از مهندسی معماری می شود ما درباره ساختار طراحی یک ساختمان صحبت می کنیم و تمرکز اصلی در این حوزه روی رعایت کردن اصول و استانداردهای طراحی ساختمان است. بنابراین یک مهندس معمار تلاش می کند تا محاسبات لازم برای تناسب بخش های مختلف ساختمان را انجام دهد تا بتواند نمای کلی ساختمان را ایجاد کند. این در حالی است که یک معمار داخلی روی چیدمان عناصر در داخل ساختمان تمرکز دارد و تلاش می کند تا با روحیه هنری و استعدادی که در این زمینه دارد چیدمان عناصر را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. مهندسی معماری ارتباط نزدیکی با ریاضیات و محاسبات دارد و این در حالی است که معماری داخلی بیشتر برای افرادی که روحیه هنری دارند سازگار است.

صحبت پایانی

زمانی که صحبت از تفاوت مهندسی معماری با معماری داخلی می شود بسیاری از افراد با چالش های بزرگی مواجه می شوند. شاید در ابتدا تفاوت این دو علم و شاخه از معماری کمی گنگ به نظر برسد ولی زمانی که کمی عمیق تر به این دو زیر شاخه از معماری می نگریم متوجه تفاوت های عمده بین این دو علم می شویم. این دو شاخه از علم معماری دارای تفاوت های بنیادی زیادی هستند که مهمترین آنها حوزه فعالیت این دو است. یک مهندس معمار تلاش می کند تا از دیدگاه مهندسی به معماری ساختمان بنگرد و تلاش می کند تا اجزای مختلف ساختمان را براساس اصول مشخصی و به زیباترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار دهد. این در حالی است که یک معمار داخلی بیشتر روی جنبه هنری معماری تمرکز دارد و تلاش می کند تا عناصر داخلی ساختمان را با ذوق هنری خود در جای درست قرار دهد. 

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad