آشنایی با مشاغل مختلف در حوزه گرافیک
 تولید محتوا لرن بای

برخلاف آنچه که بسیاری از افراد گمان می کنند، طراحی گرافیک رشته ای است که دارای موقعیت های شغلی بسیار زیادی است و طیف گسترده ای از موقعیت های شغلی برای آن وجود دارد. همین عامل نیز باعث می شود تا دست شما برای انتخاب از میان این گزینه باز باشد. نکته جالب تر این است که دستیابی به این موقعیت های شغلی نیز چندان سخت و دشوار نیست. این رشته در واقع علمی است که ترکیبی از هنر، تکنولوژی و ارتباطات را شامل می شود و در بسیاری از صنایع مختلف نیز به منظور بازاریابی بهتر، تبلیغات، بسته بندی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با موقعیت های شغلی که در این زمینه وجود دارند می تواند به شما کمک کند تا با یک برنامه ریزی بتوانید در هر یک از آنها مشغول به کار شوید.

طراحی لباس یکی از موقعیت های شغلی جذاب در حوزه گرافیک

اگر شما هم علاقه مند به کار کردن در حوزه گرافیک هستید طراحی شکل روی لباس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد تا بتوانید هنر خود را به نمایش بگذارید. این مهارت به شما اجازه می دهد تا با بسیاری از شرکت های مختلف در ارتباط باشید و در اغلب مواقع بتوانید یک موقعیت شغلی مستقل را نیز بیابید. در این موقعیت شغلی شما مسئولیت طراحی تصاویر اصلی روی لباس ها را بر عهده خواهید داشت. شما باید سعی کنید نام برندها را به خوبی روی لباس ها قرار دهید تا جذابیت ظاهری زیادی ایجاد کنند. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از مهارت های تجسم سازی طرح هایی که روی لباس های مختلف وجود دارند را نیز شخصی سازی کنید که این موقعیت شغلی نیز به میزان زیادی برای شما سودآور خواهد بود.

طراحی جلد کتاب

تصویرسازی برای جلد کتاب ممکن است در ابتدا کار ساده و آسانی به نظر برسد ولی حقیقت این است برای این که شما بتوانید مخاطب کتاب ها را جذب کنید نیاز به مهارت های گرافیکی زیادی خواهید داشت. به همین علت نیز این موقعیت شغلی می تواند از جذاب ترین مشاغل در این حوزه شناخته شود. شما باید سعی کنید روی جلد کتاب ها عناصر مختلف مرتبط با موضوع کتاب را به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار داده و روی آنها تصویرسازی انجام دهید. این به آن معناست که شما باید تحقیقات گسترده ای را درباره موضوع کتاب انجام دهید تا بتوانید بهترین جلد را برای آن طراحی کنید. ژانرهای مختلف کتاب نیازمند سبک های مختلف طراحی گرافیک هستند که حتما باید در زمان طراحی جلد انواع کتاب ها به این مسئله دقت و توجه کافی داشته باشید.

طراحی UI و UX

امروزه مشاغلی در حوزه گرافیک وجود دارند که نیازمند مهارت های فنی بسیار زیادی هستند. بدون شک در میان این موقعیت های شغلی طراحی UI و UX بدون شک یکی از بهترین گزینه ها به شمار می آید. اگر شما هم به دنبال طراحی عناصر بصری هستید قطعا این موقعیت شغلی می تواند جذابیت های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. نکته ای که وجود دارد این است که در این موقعیت شغلی مجموعه مهارت های خاص تری برای شما نیاز است تا بتوانید به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید. یکی از مهمترین اهدافی که در این موقعیت شغلی وجود دارد این است که شما بتوانید تعامل کاربر را با رابط کاربری محصولات نرم افزاری مختلف بهبود دهید. در واقع شما باید تجربه بهتری را به کاربران ارائه دهید.

فعالیت در حوزه بسته بندی محصولات

آیا شما هم علاقه مند هستید تا اطلاعاتی را درباره یک محصول به کاربران ارائه دهید؟ اگر علاقه مند به این موضوع هستید بدون شک یکی از بهترین موقعیت های شغلی در حوزه گرافیک برای شما صنعت بسته بندی خواهد بود. شما در این صنعت باید تمام ذوق هنری خود را به کار بگیرید تا بتوانید یک بسته بندی جذاب و کاربردی را برای محصولات متنوعی که در این حوزه وجود دارد ارائه دهید. شما علاوه بر این که باید خلاقیت هنری خود را در این محصولات نشان دهید باید به برند سازنده محصولات نیز دقت داشته باشید و سعی کنید نام برند را به بهترین شکل ممکن در بسته بندی محصولات وارد کنید. در این صنعت نیز هر پروژه جدید یک طراحی جذاب و جدید را برای شما خواهد داشت. دقت داشته باشید که در این صنعت نیز شما نیازمند تحقیقات و مشاوره های زیادی خواهید بود تا به موفقیت برسید.

طراحی وب یکی از مشاغل پردرآمد در حوزه گرافیک

امروزه بیشتر افرادی که در حوزه گرافیک ذوق و سلیقه دارند و مهارت های فنی آنها نیز بالا است به سمت طراحی وب روی می آورند که یکی از موقعیت های شغلی جذاب و پردرآمد در حوزه گرافیک به شمار می آید. مشاغلی که در این حوزه وجود دارند تنها به زیبایی شناختی محدود نمی شوند و شما باید به سلیقه و علاقه مشتری و کاربران سایت نیز دقت و توجه زیادی داشته باشید. دقت داشته باشید که مهارت های کدنویسی و برنامه نویسی همیشه برای این پروژه ها مورد نیاز نیستند ولی در بیشتر مواقع بهتر است که شما مهارت های خوبی در این حوزه نیز داشته باشید. یکی از مهمترین مزایایی که فعالیت در این موقعیت شغلی برای شما دارد انعطاف پذیری بالای آن است که به شما اجازه می دهد حتی به صورت دورکاری نیز فعالیت داشته باشید. شما می توانید به صورت قراردادی، پاره وقت یا تمام وقت در شرکت ها و کسب و کارهای مختلف مشغول به کار شوید.

طراحی لوگو

آیا شما هم علاقه شدیدی به هنر و بازاریابی دارید؟ آیا به دنبال مشاغل پردرآمد در حوزه گرافیک هستید تا بتوانید با کمترین میزان کار بهترین و بالاترین درآمد را داشته باشید؟ اگر شما هم چنین شرایطی دارید بدون شک طراحی لوگو می تواند یک موقعیت شغلی بسیار جذاب برای شما باشد. در این موقعیت های شغلی شما بیشتر روی پرورش کل هویت یک برند و نمود آن در یک آیکون و لوگو تمرکز خواهید داشت. در واقع شما مسئول طراحی یک تصویر بصری خواهید بود که کل فعالیت های یک شرکت را در بر می گیرد. بنابراین شما باید با طیف گسترده ای از مشتریان خود و مشتریانی که شرکت دارند مشورت کنید و سعی کنید تمام نیازها و علایق آنها را در طراحی لوگو مدنظر قرار دهید. علاوه بر این شما باید بازار هدف شرکت را نیز به خوبی شناسایی کنید. 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad