نکات مهمی که باید برای تدوین فیلم بدانید
 تولید محتوا لرن بای

آشنایی با تکنیک هایی که برای تدوین فیلم مورد استفاده قرار می گیرند می تواند مزایای بسیار زیادی را برای افراد علاقه مند به این حوزه به همراه داشته باشد. امروزه تدوینگران ویدئو دارای نقش کلیدی و بسیار مهمی در طیف گسترده ای از کسب و کارها و صنایع مختلف هستند ویرایش ویدئو می تواند به میزان زیادی کیفیت یک ویدئو را افزایش دهد و باعث افزایش جذابیت های بصری آن شود. تکنیک هایی که امروزه در این حوزه استفاده می شوند تکنیک های ساده ولی در عین حال کاربردی هستند که می توانند کیفیت و جذابیت ویدئوهای شما را چند برابر کنند.

بهترین زاویه را برای تدوین فیلم انتخاب کنید

زاویه فیلمبرداری در یک ویدئو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ولی شما با استفاده از ابزارهایی که امروزه در زمینه تدوین فیلم وجود دارند می توانید زوایا را بر اساس سلیقه خود نیز تغییر دهید. البته باید دقت داشته باشید که اهمیتی که به زاویه تدوین فیلم داده می شود کاملا به نوع پروژه ای که در حال کار کردن روی آن هستید بستگی دارد. گاهی اوقات در تدوین یک ویدئو ممکن است شما مجبور شوید تا بخش مهمی از پشت صحنه را بریده و تنها زاویه را روی تصویر شخصی که در ویدئو وجود دارد متمرکز کنید. از طرف دیگر گاهی اوقات ممکن است شما تنها نیاز داشته باشید تا روی صحنه تمرکز کنید و نیازی نیست که زاویه اشخاصی که در فیلم یا ویدئو وجود دارند را تغییر دهید یا این که روی آنها تمرکز داشته باشید.

از شات ها و تصاویر عریض استفاده کنید

زمانی که یک صحنه آغاز می شود معمولا شما نیازمند این خواهید بود که بین زوایای مختلفی که دوربین دارد برش هایی را ایجاد کنید تا مخاطب بتواند اطلاعاتی را نسبت به محیطی که در آن قرار دارد به دست بیاورد. با این حال نباید فراموش کنید زمانی که دیالوگ های موجود در صحنه آغاز شد کلوزآپ ها از اهمیت بسیار بیشتری برای مخاطبان برخوردار خواهند بود. استدلال و دلیلی که پشت این موضوع وجود دارد زمانی اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد که در نظر داشته باشید تقریبا همیشه تماشای حالات چهره و حرکات سخنران در حالی که از نزدیک فیلمبرداری و  تدوین شده است جذاب تر از زمانی است که تدوین فیلمی آنها از دور انجام شده و آنها را از فاصله زیاد نشان می دهد.

به زبان بدن اشخاصی که در ویدئو وجود دارند دقت کنید

یکی از مهمترین عواملی که می تواند در تدوین فیلم مورد توجه قرار گیرد و اهمیت زیادی داشته باشد مسئله زبان بدن افرادی است که در یک ویدئو حضور دارند. زمانی که شما بتوانید به عنوان یک ویرایشگر متن زبان بدن و ریتم صحبت کردن شخص را به خوبی درک کنید می توانید عملیات تدوین فیلم را به شکل بهتر و با سرعت بیشتری انجام دهید تا بتوانید این زبان بدن و حرکات شخص را به شکل بهتر و برجسته تری نمایش دهید. این کار باعث می شود تا مخاطب نیز این حرکات را به طور شهودی تر درک کند. برش هایی که شما در طول تدوین فیلمهای خود ایجاد می کنید می توانند به میزان زیادی در نمایش این حرکات بدن و حرکات اشخاصی که در یک ویدئو یا فیلم وجود دارند تاثیرگذار باشند. پس حتما سعی کنید به این برش ها دقت کافی داشته باشید.

در تدوین فیلم حتما اشتباهات را ویرایش کنید

بدون شک مهمترین وظیفه ای که شما در تدوین ویدئو بر عهده دارید این است که بتوانید اشتباهاتی که در فیلمبرداری رخ می دهد را ویرایش کنید تا ویدئو نهایی مشکل خاصی از این نظر نداشته باشد. اگر بتوانید این کار را در نهایت ظرافت انجام دهید قطعا در دنیای تدوین فیلم تحسین می شوید و می توانید پروژه های بیشتر و بهتری بگیرید. تکنیکی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد برش از یک شات به شات دوم است که از برداشتی به برداشت دیگر متفاوت است و باعث می شود تا اشتباهاتی که در شات اول رخ داده در شات دوم از بین بروند. برشی که روی اکشن خاصی انجام می شود این احساس را به مخاطب منتقل می کند که ویدئو به صورت پیوسته است در حالی که اصلا این چنین نیست و شما چندین شات را روی یکدیگر قرار داده اید. به همین علت است که این تکنیک یکی از مهمترین تکنیک هایی شناخته می شود که امروزه در تدوین فیلم و ویدئو مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از شات های B-Roll در دسته های سه تایی

اگر احساس می کنید که صحنه ای از ویدئوی شما نیازمند cutaway insertها است استفاده از سه قطعه پشت سر هم می تواند گزینه بسیار جذابی برای شما باشد. اگر هر کلیپ B-roll که شما استفاده می کنید به صورت میانگین بین 1.5 تا 2 ثانیه به طول بینجامد هر چیزی کمتر از سه کلیپ بسیار ناچیز به نظر می رسد و این در حالی است که هر چیزی بیش از سه کلیپ نیز غیرضروری به نظر می رسد. یکی از مثال هایی که شما باید از شات های B-roll استفاده کنید زمانی است که یک شخصیت وارد یک اتاق می شود و شروع به تماشای اطراف می کند. در چنین شرایطی شما می توانید از سه cutaway insert استفاده کنید تا ایده نسبتا خوبی را در خصوص منظره ای که شخصیت به تازگی با آن مواجه شده است در اختیار او قرار دهید. این رویکرد همچنین برای مخاطب نیز بسیار طبیعی به نظر می رسد چرا که نحوه تجربه ما از دنیای واقعی را در زمان حرکت کردن نسبت به محیط اطرافمان تقلید می کند.

استفاده از ادیت های مجزا در تدوین فیلم

مجموعه تلویزیونی قدیمی Dragnet که در گذشته پخش می شد از یک تکنیک بسیار ساده برای تدوین فیلمهای خود استفاده می کرد که تکنیک ساده ولی کاربردی بود. در این تکنیک هر زمان که دو یا چند شخصیت با یکدیگر در صحنه صحبت می کردند یک تکنیک ساده وارد میدان می شد. در این تکنیک زمانی که نوبت دیالوگ شخص اول بود برش به بازیگر اول انجام می شد و پس از اتمام دیالوگ برش به شخصیت دیگری که قصد صحبت داشت انجام می شد. این روش روشی است که می تواند توسط افراد مبتدی در زمینه تدوین فیلم مورد استفاده قرار گیرد. امروزه این تکنیک کمی پیشرفته تر شده و به آن تکنیک تقسیم زمانی نیز گفته می شود. این تکنیک امروزه برای ویدئوهای هنری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad