چگونه زبان فرانسه را بیاموزیم؟
 تولید محتوا لرن بای

زبان فرانسه یکی از زبان های بسیار معروف است که امروزه افراد زیادی علاقه مند به یادگیری آن هستند. زمانی که قصد یادگیری این زبان را دارید باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید و تکنیک هایی را استفاده کنید  تا بتوانید به شکل بهتری این زبان را بیاموزید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به یادگیری این زبان هستید بدون شک مطالعه این مطلب می تواند برای شما مفید و سودمند باشد. تکنیک هایی که در ادامه برای یادگیری فرانسوی بیان می کنیم به شما کمک می کنند تا بتوانید روند یادگیری خود را به میزان زیادی بهبود داده و به شکل بهتری این زبان را بیاموزید.

با سبک یادگیری خود آغاز کنید

افراد با روش های مختلف یاد می گیرند و هر کس دارای سبک شخصی خود برای یادگیری است. برخی از افراد با نوشتن یاد می گیرند و برخی دیگر نیز برای یادگیری نیازمند گوش دادن هستند. هر روشی که شما برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید مهم است که سبک شخصی خود را رعایت کنید و روشی که استفاده می کنید را با سبک شخصی خود تطبیق دهید. یکی از مهمترین نکاتی که در این خصوص باید به آن دقت کنید گوش دادن به صدای فرانسوی است. شما باید به این زبان صحبت کنید و صدای افرادی که به این زبان صحبت می کنند را نیز بشنوید. دقت داشته باشید که خودآموزی ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد چرا که برخی از افراد با این روش ارتباط نمی گیرند. به همین علت در این شرایط بهتر است که در یک کلاس زبان فرانسه ثبت نام کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب تری را دریافت کنید.

از ابزارهای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید

امروزه وب سایت ها و ابزارهای آنلاین بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید از آنها برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید طیف گسترده ای از این ابزارها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند و سایر آنها نیز معمولا دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. استفاده از شبکه های اجتماعی نیز می تواند برای یادگیری این زبان بسیار مفید و موثر واقع شود. با این حال نباید فراموش کنید که استفاده از این ابزارها نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی است و در غیر این صورت شما نمی توانید موفق شوید. استفاده از کتاب های صوتی نیز می تواند یک راهکار بسیار خوب برای یادگیری زبان فرانسوی باشد. دقت داشته باشید که شما باید ابزارهایی را انتخاب کنید که کیفیت آنها اثبات شده است. پس برای این کار بهتر است از افرادی که تجربه بیشتری در این حوزه دارند نیز مشورت بگیرید.

تا جای ممکن فرانسوی را به انگلیسی ترجمه کنید

ترجمه کردن برای افرادی که در حوزه زبان فرانسه باتجربه هستند نمی تواند نتیجه چندان مطلوبی داشته باشد ولی مقداری ترجمه کردن برای افرادی که مبتدی هستند می تواند مفید باشد. زمانی که قصد ترجمه متون فرانسوی به زبان انگلیسی را دارید سعی کنید ابتدا ایده کلی موضوعی که قصد ترجمه آن را دارید مشخص کنید و در گام بعدی با صرف 30 درصد از انرژی خود سعی کنید ترجمه را انجام دهید. دقت داشته باشید که ترجمه شما نباید به صورت تحت اللفظی باشد که متاسفانه امروزه اکثر افرادی که قصد یادگیری این زبان را دارند مرتکب این اشتباه نیز می شوند. شما باید سعی کنید معنا و مفهوم را درک کرده و به این شکل عملیات ترجمه را انجام دهید.

یادگیری زبان فرانسه به صورت تصویری

یکی از تکنیک های مهمی که در زمان یادگیری زبان فرانسه باید به آن دقت داشته باشید استفاده از روش های یادگیری مبتنی بر تصویر است. در این روش شما باید سعی کنید کلمات جدیدی که می آموزید را در قالب تصاویر بیاورید تا بتوانید آنها را به شکل بهترین بیاموزید و با مفهوم آنها نیز به خوبی ارتباط بگیرید. زمانی که تصاویر مختلف را به کلماتی که می آموزید اختصاص می دهید در واقع از اشتباهات آینده جلوگیری می کنید. شما می توانید با این کار احساسات را به کلمات فرانسوی اختصاص دهید که در روند یادگیری بسیار مفید و موثر است. در صورتی که قصد دارید به شکل بهتری زبان فرانسه را بیاموزید به شما پیشنهاد می کنیم از فلش کارت ها استفاده کنید. استفاده از این کارت ها به شما کمک می کند تا بتوانید با کمک حافظه تصویری خود این زبان را بیاموزید و سرعت یادگیری خود را نیز چند برابر کنید.

از نوشتن کلمات و عبارات در ذهن خود خودداری کنید

یکی از رایج ترین مشکلاتی که معمولا افراد در یادگیری زبان فرانسوی و صحبت کردن به این زبان دچار آن می شوند این است که پیش از بیان کلمات و اصطلاحات ابتدا آن را در ذهن خود می نویسند. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در زبان فرانسه حروف may معمولا به صورت بی صدا بیان می شوند. به عنوان مثال می توان به استفاده از حرف  é در پایان کلماتی مانند parler اشاره کرد. زمانی که شما ابتدا این اصطلاحات و کلمات را در ذهن می نویسید در واقع باعث اتلاف وقت زیادی خواهید شد و همین عامل نیز ممکن است باعث ترس از صحبت کردن به زبان فرانسوی در شما شود. پس برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در زمان یادگیری زبان فرانسوی به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه کلمات را ابتدا در ذهن ننویسید و سعی کنید آنها را به صورت مستقیم بیان کنید.

زبان فرانسوی را با جملات بیاموزید

نکته مهم دیگری که در زمان یادگیری زبان فرانسه باید به آن دقت داشته باشید این است که این زبان را در متن و جملات یاد بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید موقعیت ها و کلمات را در فواصل طولانی تر به خاطر بیاورید. در ادامه شما می توانید مجموعه ای از کلمات را در اختیار داشته باشید که برای مکالمات به زبان فرانسوی می توانید از آنها استفاده کنید و همین عامل نیز می تواند به صورت مستقیم روی مهارت های مکالمه شما تاثیرگذار باشد. استفاده از کتاب های صوتی در این زمینه می تواند به میزان زیادی برای شما مفید و سودمند باشد.

امروزه متخصصان این حوزه نیز پیشنهاد می کنند از کتاب های صوتی برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید. این روش یک روش منحصر به فرد برای یادگیری فرانسوی است که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad