بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم
 تولید محتوا لرن بای

آشنایی با بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم می تواند برای علاقه مندان به حوزه هنر و تئاتر بسیار مفید باشد. در قرن بیست و یکم تئاترهای فوق العاده ای اجرا شده اند که تمام علاقه مندان به این حوزه در سراسر دنیا علاقه مند به تماشای آنها هستند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم بپردازیم و اطلاعاتی را درباره هر یک از این تئاترها در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تئاتر اورشلیم (2009)

مطالعه مسحور کننده Jez Butterworth درباره انگلستان در حال تغییر که توسط Johnny “Rooster” Byron نوشته شد باعث تولید چنین تئاتر بی نظیری شد. این تئاتر بدون شک اولین گزینه در لیست بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم است که Mark Rylance آن را یک اثر هنری فراموش نشدنی نامید. دقیقا مانند Falstaff، جانی نیز یک داستان نویس کاریزماتیک بود که باعث به وجود آمدن جذابیت های بسیار زیادی در این تئاتر شد. به طور کلی این تئاتر درباره ابراز تاسف نسبت به از دست دادن آداب و رسوم محلی است و در عین حال به پوچ بودن تلاش برای حفظ آنها در عصری مدرن نیز اشاره دارد. این دید دوگانه نسبت به موضوع از دست دادن آداب و رسوم محلی دقیقا در نمایشنامه نیز به نمایش گذاشته شده است. ما در این تئاتر با داستان هایی مانند ربوده شدن توسط مامور راهنمایی و رانندگی و ... مواجه می شویم که به خوبی این دوگانگی را بیان می کنند.

تئاتر همیلتون (2015) از بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم

این تئاتر یکی از بهترین تئاترهای موزیکال قرن بیست و یکم است که درباره تولد یک ملت می باشد. یکی از ویژگی های اصلی آن استفاده از اشعار بسیار ماهرانه است که با نواختن طبل همراه می شود و درباره بدهی عظیم آمریکا به مهاجران صحبت می کند. نکته بسیار مهم دیگری که باید درباره این تئاتر بدانید هیجان بسیار بالای آن است که باعث می شود تا بیننده میخکوب آن شود. این تئاتر از کتاب ران شرنو الهام گرفته شده است و نویسنده نمایشنامه آن نیز لین-منیول میراندا می باشد. این تئاتر اولین بار در 20 ژانویه سال 2015 روی صحنه رفت و در همین اجرای نخست موفق شد تا توجه زیادی را در دنیای هنر و تئاتر به خود جلب کند. این تئاتر موفق شد تا جوایز متعددی را در آن سال برنده شود.

تئاتر بچه ها (2016)

بچه ها تئاتری بی نظیر است که توسط Lucy Kirkwood نوشته شده است و یکی از بهترین آثار او به شمار می آید. داستان این تئاتر درباره سه فیزیکدان است که پس از یک فاجعه در یک نیروگاه محلی گرد هم می آیند و دوباره با یکدیگر متحد می شوند. یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده تا "بچه ها" جز بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم قرار گیرد این است که این تئاتر به بررسی میراث مسمومی که ما برای نسل آینده خود گذاشته ایم می پردازد و درباره این موضوع صحبت می کند که آیا داشتن فرزند احساس مسئولیت را در افراد مختلف تقویت می کند یا این احساس را تضعیف می کند؟ این اثر هنری یک اثر بسیار جذاب بود که جایگاه ویژه ای را برای Lucy Kirkwood در میان نمایشنامه نویسان بریتانیایی به ارمغان آورد. پس اگر شما هم به دنبال یکی از بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این تئاتر را تماشا کنید.

تلنگر (2013) از بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم

تلنگر یا The Flick (2013) یک تئاتر درام است که مطالعه ای درباره ناامیدی در انسان ها را نشان می دهد. یکی از دلایل اصلی این که این تئاتر در لیست بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم قرار گرفته است بازی دراماتیک و بی نظیر  Annie Baker در آن می باشد. این تئاتر در سال 2014 موفق شد تا برنده جایزه پولیتزر شود که یکی از بهترین جوایز در زمینه تئاتر به شمار می آید. یکی دیگر از نکات بسیار مهم درباره این تئاتر این است که شما در آن فعالیت های خسته کننده زیادی را مشاهده خواهید کرد ولی زمانی که تمام این فعالیت ها را در کنار یکدیگر قرار می دهید با صحنه ها و داستان های جذابی رو به رو خواهید شد. داستان این تئاتر درباره سه فرد می باشد که در یک خانه فیلم در ماساچوست کار می کنند و تداعی گر ناامیدی انسان ها هستند که این موضوع را به بهترین شکل ممکن نمایش داده اند.

تاریخچه 24 دهه ای از موسیقی های محبوب (2016)

این تئاتر یک اثر هنری فوق العاده جذاب، خشمگین و هیجانی است که مروری مجدد بر موسیقی های 24 دهه اخیر را به نمایش می گذارد. این نمایش در میان مردم آمریکا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و در همان اجرای نخست افراد زیادی بودند که آن را به عنوان یکی از بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم معرفی کردند. در این تئاتر به ازای هر دهه یک ساعت اختصاص داده شده است و بهترین و محبوب ترین موسیقی های آن دهه در این یک ساعت اجرا می شوند. موسیقی زنده یکی از اصلی ترین دلایل جذابیت این تئاتر به شمار می آید که باعث شده تا ما آن را در لیست بهترین اجراهای قرن قرار دهیم. این تئاتر در واقع نمایشی بسیار جذاب از ترکیب موسیقی، جذابیت های بصری و احساسات مختلف می باشد که باعث می شود تا شما هیجان بسیار زیادی را در طول آن تجربه کنید.

سه پادشاهی (2012)

تئاتر سه پادشاهی بدون شک باید در لیست بهترین تئاترهای قرن بیست و یکم قرار بگیرد چرا که یکی از بهترین تئاترهای تاریخی و هیجانی است که در این قرن تولید شده است. این تئاتر بی نظیر دارای داستانی جذاب می باشد و در کنار جذابیت های بصری که در صحنه می توانید مشاهده کنید به مخاطب اجازه می دهد تا بدون هیچ دغدغه ای سفری هیجان انگیز را به سراسر اروپا آغاز کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این اجرا به همان اندازه که می تواند دوست داشتنی باشد می تواند مورد تنفر نیز قرار گیرد و همین مسئله یکی از دلایل اصلی هیجان انگیز بودن آن می باشد. یکی از نکات طلایی در داستان این تئاتر را می توان ساختارشکنی روابط بریتانیا با اروپا دانست. اگر شما هم علاقه مند به تئاترهای تاریخی هستید حتما باید این تئاتر جذاب را تماشا کنید. 

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad