معرفی بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی
 تولید محتوا لرن بای

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی با بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی هستید؟ ما در این مطلب به معرفی بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی می پردازیم.

امروزه نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها در زمینه گرافیک و طراحی فعالیت داشته باشید. آشنایی با بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات بیشتری درباره هر یک از آنها به دست بیاورید و با اطلاعات کامل یکی از آنها را برای کار خود انتخاب کنید. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که هر یک از نرم افزارهای گرافیک و طراحی دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود هستند و کاربردهای منحصر به فردی نیز دارند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین نرم افزارهای گرافیک  و طراحی صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با نرم افزار Adobe Illustrator CC

یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی که امروزه بسیاری از افراد حرفه ای از آن استفاده می کنند Adobe Illustrator CC می باشد. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این نرم افزار این است که ابزارهای مختلفی را برای طراحی سایت، ساخت آیکون و لوگو برای برندهای تجاری، ساخت بازی های ویدئویی و صنعت چاپ ارائه می دهد که شما می توانید از آنها نهایت بهره را ببرید. این نرم افزار بر پایه vector طراحی و ساخته شده است و به همین علت نیز ما می توانیم بدون کاهش کیفیت تصاویر را مقیاس بندی کنیم. یکی دیگر از مزایای Adobe Illustrator CC این است که به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی قالب های از پیش طراحی شده را ایجاد کنند و بعدها بتوانند از این قالب ها مجددا استفاده کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این نرم افزار با محیط های مبتنی بر کلود نیز ادغام شده است و همین عامل نیز کیفیت تصاویر آن را به میزان زیادی افزایش داده است.

فتوشاپ از بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی

یکی از محبوب ترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی که امروزه به طور گسترده ای در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد Adobe Photoshop است. این نرم افزار می تواند در زمینه های مختلف از جمله طراحی وب سایت، ساخت انواع آیکون ها، طراحی انواع پست برای شبکه های اجتماعی، طراحی بنر و همین طور طراحی UI و رابط کاربری برنامه های موبایل مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این شاید برای شما جالب باشد که بدانید با استفاده از این نرم افزار می توانید تصاویر سه بعدی را نیز ایجاد کنید. از جمله ویژگی های کلیدی این نرم افزار به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی می توان به نورپردازی به تصاویر، مدیریت بهینه قلمو، کنترل میزان روشنایی در تصاویر مختلف، تقارن رنگ ها در آن و ... اشاره کرد. Adobe Photoshop هم برای مبتدیان و هم برای افراد حرفه ای می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

Adobe InDesign CC از دیگر نرم افزارهای گرافیک و  طراحی

این نرم افزار فوق العاده اساسا برای ساخت داکیومنت برای ساخت رسانه دیجیتال و پرینتی مورد استفاده قرار می گیرد. از این ابزار می توان برای طراحی گزارشات سالیانه، مجلات و بسیاری از پروژه های مختلف استفاده کرد و از مزایای آنها بهره مند شد. ابزارهایی که به همراه این نرم افزار ارائه می شوند به کاربران اجازه می دهند تا بتوانند به راحتی گزارشات مورد نیاز خود را طراحی کنند. علاوه بر این شما می توانید گزارشات طراحی شده را با کمک فضای مبتنی بر کلود به اشتراک بگذارید.

آشنایی با نرم افزار GIMP

از بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی می توان به نرم افزار GIMP اشاره کرد. این ابزار قابلیت تنظیم دقیق تصاویر را در اختیار شما قرار می دهد. از جمله رایج ترین ویژگی های آن می توان به مواردی مانند پشتیبانی از منحنی های Bezier، لایه های متعدد، فیلترهای مختلف و پکیج های جذاب انیمیشن اشاره کرد. یکی از ویژگی های مهم این نرم افزار این است که به شما اجازه می دهد تا افزونه های مختلف را دانلود و روی آن نصب کنید. کار کردن با پنجره رابط کاربری این نرم افزار برای کاربران بسیار ساده و راحت است.

Corel Draw از بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی

Corel Draw یکی از نرم افزارهای گرافیک مبتنی بر vector است. این ابزار به شما اجازه می دهد تا به راحتی بتوانید اشیا مختلف را در داخل تصاویر خود جا به جا کنید. یکی از ویژگی های کلیدی و مهم آن این است که به شما اجازه کار کردن با فایل های بسیار بزرگ را نیز می دهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این نرم افزار دومین نرم افزار بزرگ پس از فوتوشاپ برای طراحی وب به شمار می آید.

آشنایی با نرم افزار Pixlr

Pixlr از دیگر نرم افزارهای گرافیک و طراحی است که امروزه توسط طراحان وب مورد استفاده قرار می گیرد. نکته کلیدی درباره این نرم افزار این است که می تواند به راحتی روی مرورگرها و سیستم عامل های مختلف اجرا شود.

Inkspace را بیشتر بشناسید

این نرم افزار دارای طیف گسترده ای از ابزارهای ویرایش تصویر است که تمامی آنها مبتنی بر vector هستند. ویژگی مهم این نرم افزار این است که از انواع مختلفی از فرمت ها پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد تا این فایل ها را با استفاده از هر نرم افزار دیگری اجرا کنند.

سایر نرم افزارهای گرافیک و طراحی

Gravit Designer: این نرم افزار یک نرم افزار ویرایش تصویر مبتنی بر vector است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد و می توانید از آن استفاده کنید.

Onshape: این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیک و طراحی است که به فضای کلود متصل است. یکی از اصلی ترین کاربردهای این نرم افزار طراحی 3D CAD و همینطور مدیریت داده ها می باشد.

Renderforest Logo Maker: این نرم افزار یک نرم افزار رایگان برای افرادی است که یک کسب و کار تجاری حرفه ای دارند و علاقه مند هستند تا یک لوگو را برای برند و کسب و کار خود از طریق مرورگر طراحی کنند.

SVG-Edit: یکی دیگر از نرم افزار گرافیک و طراحی که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد نرم افزار SVG-Edit می باشد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا بتوانید از فایل های مختلف از جمله SVG، HTML5، JS، TIFF، GIFF و CSS استفاده کنید. دقت داشته باشید که شما می توانید همه این موارد را به راحتی در مرورگر اجرا کنید و نیازی به پردازش در سمت سرور وجود ندارد. 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad