چگونه تبدیل به عکاسی حرفه ای شویم
 تولید محتوا لرن بای

آیا شما هم قصد تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای را دارید؟ ما در این مطلب نکاتی مهم برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهیم.

ظهور عکاسی دیجیتال باعث انفجاری در پیشرفت عکاسی شده است. شما هم می توانید به عنوان یک هنرمند خلاق عکاسی کنید و هم به عنوان یک شغل اصلی می توانید این کار را انجام دهید. تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای نیازمند دانستن نکات مهمی است که بدون اطلاع داشتن نسبت به آنها نمی توانید این کار را انجام دهید. ما در این مطلب قصد داریم برخی از نکات کلیدی و بسیار مهم برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای را در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک مطالعه آن می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

با پرسیدن سوالات درست کار خود را آغاز کنید

اگر بتوانید تعامل مناسبی بین اشتیاق خلاقانه و غرایز کارآفرینی خود ایجاد کرده و آنها را مدیریت کنید می توانید تبدیل به یک عکاس حرفه ای شوید. درست مانند راه اندازی هر کسب و کار دیگری پیش از شروع این حرفه نیز لیستی از سوالات وجود دارند که حتما باید به آنها پاسخ دهید و سپس فعالیت حرفه ای خود را در این زمینه آغاز کنید. از جمله سوالاتی که باید در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای از خود بپرسید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          چه چیزی به من انگیزه می دهد؟

-          آیا آماده کار کردن به تنهایی هستم؟

-          آیا می توانم به صورت حرفه ای و به تنهایی عکاسی را دنبال کنم؟

-          کدام بخش از عکاسی من را بیشتر هیجان زده می کند؟

-          چگونه می توانم مهارت های خود در این زمینه را بهبود دهم؟

-          من چه ارزشی را به مشتریان خود ارائه خواهم داد؟

برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای یک مربی عکاسی خوب پیدا کنید

شما می توانید از طریق جستجو در اینترنت و منابعی که برای عکاسی وجود دارند پاسخ بیشتر سوالات خود در زمینه عکاسی حرفه ای را دریافت کنید. با این حال بهتر است به نمایشگاه ها، جشنواره ها و سمینارهایی که در زمینه عکاسی برگزار می شوند نیز بروید و در آنها شرکت کنید. شما می توانید در این رویدادها با بسیاری از عکاسان حرفه ای دیدار کنید و سوالات خود را مستقیما از آنها بپرسید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که برخی از انجمن های عکاسی نیز وجود دارند که می توانید با عضو شدن در آنها سوالات خود را در این انجمن ها مطرح کرده و به پاسخ سوالات خود برسید. پاسخ برخی از سوالات شما نیازمند دوره های ساختار یافته آموزش عکاسی هستند ولی برخی دیگر نیازی به این دوره ها ندارند. برای این که به شکل بهتری به پاسخ سوالات خود برسید به شما پیشنهاد می کنیم یک مربی عکاسی حرفه ای پیدا کنید و سوالات خود را از او بپرسید.

دوره های آموزش استاندارد عکاسی را بگذرانید

عکاسی حرفه ای یکی از معدود حرفه هایی است که نیازی به آموزش ساختار یافته ندارد. شما می توانید بدون مراجعه به یک موسسه معتبر در زمینه عکاسی تبدیل به یک عکاس حرفه ای شوید. برای این کار کافی است که به صورت خودخوان اصول این کار را بیاموزید و به خوبی تمرین کنید و در ادامه نیز مهارت های خود را بهبود دهید. با این حال نباید فراموش کنید که شرکت در دوره های استاندارد عکاسی می تواند یک سرمایه گذاری بسیار جذاب برای شما باشد و دانش شما به عنوان یک عکاس حرفه ای را به میزان زیادی افزایش دهد. امروزه بسیاری از عکاسان حرفه ای دوره های بسیار جذابی را در این زمینه برگزار می کنند. شما با شرکت در این دوره ها می توانید مهارت های خود در زمینه تیزبینی و پیدا کردن ایده برای عکاسی، افزایش خلاقیت در زمینه عکاسی و توانایی های فنی خود را به میزان زیادی بهبود دهید.

یک دوره کارآموزی عکاسی حرفه ای را پشت سر بگذارید

اگر به تازگی حرفه عکاسی را آغاز کرده اید سعی کنید با سایر عکاسان حرفه ای تر ارتباط برقرار کنید. این نکته بسیار مهم است که مهارت های اجتماعی خود را بهبود دهید. ارتباط خوب، انعطاف پذیری بالا و رفتار صبورانه به شما کمک می کند تا مهارت های فنی خود را به عنوان یک عکاس حرفه ای بهبود دهید. ساخت یک رزومه جذاب برای کار کردن به عنوان یک عکاس نیازمند این است که شما دوره های کارآموزی حرفه ای را پشت سر بگذارید. به دنبال مشاغلی مانند دستیار عکاس باشید و سعی کنید با عکاسان حرفه ای همکاری داشته باشید. نکته کلیدی این است که در این دوره ها نیازی به پرداخت حقوق بالا نیست و شما تنها باید انتظار داشته باشید که مهارت های جدید را بیاموزید یا این که مهارت های قبلی خود را بهبود دهید. بنابراین نیازی به نگرانی در خصوص درآمدی که در این دوره خواهید داشت وجود ندارد.

برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای مجموعه کاملی از دوربین ها، لنزها و تجهیزات را خریداری کنید

شما برای ثبت تصاویر با کیفیت و تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای نیازمند داشتن تجهیزات حرفه ای نیز می باشید. البته باید دقت داشته باشید که در خرید تجهیزات فانتزی در زمینه عکاسی زیاده روی نکنید و هزینه زیادی را برای خود به وجود نیاورید. در بیشتر موارد می توانید کار خود را با خرید تجهیزات دست دوم ولی با کیفیت آغاز کنید. برای شروع کار خود به عنوان یک عکاس حرفه ای می توانید از دوربین DSLR استفاده کنید. برای شروع کار شما نیازی به خرید بهترین مدل این دوربین ها ندارید. از نظر برخی از عکاسان حرفه ای استفاده از دوربین های DSLR می تواند بهترین گزینه برای شروع یادگیری عکاسی و حرفه ای شدن در این زمینه باشد.

تمرین، تمرین و تمرین

با رعایت کردن نکاتی که در بخش های قبلی بیان کردیم شما همه چیز برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای را در اختیار خواهید داشت و تنها کاری که باید انجام دهید درست تمرین کرده است. شما باید به طور مداوم مهارت های خود را تقویت کرده و آنها را بهبود دهید. اطمینان حاصل کنید که مهارت کافی برای کار کردن با همه تجهیزات خود را دارید و در زمان مناسب می توانید به سرعت از آنها استفاده کنید.

سعی کنید هر روز سوژه های جدید پیدا کرده و از آنها عکس بگیرید. تنها با تمرین کردن است که می توانید به یک عکاس حرفه ای تبدیل شده و در کاری که انجام می دهید بهترین باشید. 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad