امنیت وب سایت به چه عواملی بستگی دارد؟
 تولید محتوا لرن بای

امروزه عوامل مختلفی وجود دارند که روی امنیت وب سایت تاثیرگذار هستند، در این مطلب به معرفی عوامل تاثیرگذار روی امنیت وب سایت صحبت خواهیم کرد.

امنیت وب سایت یکی از مهمترین مسائلی است که امروزه اهمیت بسیار زیادی در طراحی و توسعه وب سایت دارد. اگر شما یک وب سایت داشته باشید که امنیت بالایی نداشته باشد، نمی توانید انتظار داشته باشید که کاربران به شما اعتماد کرده و از خدمات شما استفاده کنند یا این که محصولات شما را خریداری کنند. امنیت وب سایت در برندسازی برای کسب و کارها نیز بسیار مهم است و شما باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره امنیت سایت صحبت کنیم و عواملی که می توانند به میزان زیادی روی آن تاثیر بگذارند را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

به روز رسانی مرتب افزونه ها و الگوریتم های سایت

فرقی ندارد که شما سایت خود را با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا طراحی کرده باشید یا این که بخش های مختلف آن را با یک یا چند مورد از زبان های برنامه نویسی، برنامه نویسی کرده باشید. در هر صورت شما باید سعی کنید بخش های مربوط به امنیت وب سایت خود را به روز نگه دارید تا بتوانید نتیجه خوبی را دریافت کنید.

اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کرده اید به شما پیشنهاد می کنیم حتما افزونه های مربوط به امنیت سایت را بهبود داده و به صورت مرتب به روز رسانی کنید. استفاده از آخرین نسخه منتشر شده این افزونه ها به شما کمک می کند تا بتوانید امنیت سایت خود را چند برابر کنید. اگر از زبان های برنامه نویسی برای کد نویسی بخش های مختلف سایت استفاده کرده اید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از جدیدترین الگوریتم های روز دنیا برای امنیت سایت خود استفاده کنید تا نسبت به عملکرد آنها در برابر روش های جدید هک و نفوذ مطمئن باشید.

رمز عبورهای پیچیده برای امنیت وب سایت

یکی دیگر از عوامل مهمی که می تواند تاثیر زیادی روی امنیت وب سایت شما داشته باشد انتخاب یک گذرواژه و رمز عبور پیچیده است. همانطور که می دانید وب سایت ها برای دسترسی ادمین رمز عبورهایی را مشخص می کنند. شما با انتخاب یک رمز عبور پیچیده که از کاراکترهای مختلف در آن استفاده شده است می توانید مطمئن شوید که هکرها نمی توانند به سادگی وب سایت شما را هک کنند.

در خصوص انتخاب رمز عبور حتما باید دقت داشته باشید که به صورت مرتب این رمز عبور را تغییر دهید چرا که اگر برای مدت زمانی ثابت باقی بماند این شانس را به هکرها می دهید تا در طولانی مدت بتوانند سایت شما را هک کنند. نکته مهم دیگر این است که حتما سعی کنید رمز عبورهای طولانی را برای سایت خود انتخاب کنید. هرچه طول گذرواژه ای که انتخاب می کنید بیشتر باشد امنیت وب سایت شما نیز به همان نسبت بیشتر خواهد شد.

داشتن یک هاست مطمئن از عوامل موثر بر امنیت وب سایت

یکی از مهمترین عواملی که امروزه می تواند تاثیر زیادی روی امنیت وب سایت داشته باشد هاستی است که برای سایت خود مورد استفاده قرار می دهید. امروزه سرویس های مختلفی هستند که خدمات اجاره هاست را به شما ارائه می دهند. هر یک از این سرویس ها از نرم افزارها و روش های مختلفی برای برقراری امنیت کاربران و سایت های کاربران استفاده می کنند.

شما با تحقیق درباره هر یک از این سرویس ها می توانید نسبت به عملکرد و امنیت آنها مطمئن شوید. این کار به شما کمک می کند تا بهترین هاست را برای سایت خود انتخاب کنید. هرچه امنیت هاست شما بیشتر باشد به همان نسبت به امنیت وب سایت نیز افزایش پیدا می کند چرا که تمامی اطلاعات مربوط به سایت شما در داخل هاست ذخیره می شوند و در نتیجه امنیت این دو ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارد.

تمیز و مرتب بودن ساختار وب سایت

امروزه عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند به میزان زیادی روی امنیت وب سایت شما تاثیرگذار باشند. یکی از مهمترین عواملی که در این زمینه وجود دارد مرتب و تمیز بودن ساختار وب سایت می باشد. شما باید سعی کنید هرگونه فایل و پایگاه داده قدیمی که در سایتتان وجود دارد را حذف کنید. وجود این فایل ها و پایگاه داده ها که هیچ گونه کاربردی برای سایت شما ندارند باعث می شود تا هکرها بتوانند هرچه بیشتر با ساختار کدهای شما آشنا شده و در نتیجه شانس آنها برای هک کردن سایت شما بیشتر می شود.

اگر افزونه ای در سایتتان وجود دارد که برای مدت زمان طولانی است از آن استفاده نمی کنید به شما پیشنهاد می دهیم آن را نیز حذف کنید. مرتب نگه داشتن ساختار وب سایت به شما کمک می کند تا بتوانید به میزان زیادی امنیت سایت خود را افزایش داده و به شکل بهتری از بخش های مختلف سایتتان نگهداری کنید.

تهیه نسخه پشتیبان و اهمیت آن در امنیت وب سایت

امنیت وب سایت شما به میزان زیادی به تهیه نسخه پشتیبان از سایت اهمیت دارد. گاهی اوقات با وجود این که شما تمامی اقدامات امنیتی را برای سایت خود انجام داده اید باز هم ممکن است گاهی اوقات وب سایت شما هک شود و برخی از اطلاعات آن از دسترس خارج شوند. در چنین شرایطی شما نیاز دارید که با بالاترین سرعت ممکن اطلاعات سایت خود را بازیابی کنید تا کاربران در استفاده از آنها با مشکل مواجه نشوند.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت به صورت مرتب به شما کمک می کند تا در این شرایط به سرعت اطلاعات را به حالت اولیه برگردانید و در نتیجه حتی با وجود هک شدن نیز سایت شما با مشکل خاصی مواجه نمی شود. نکته بسیار مهمی که در این خصوص باید به آن دقت کنید این است که تهیه نسخه پشتیبان از سایت حتما باید به صورت مرتب و هر چند روز یک بار انجام شود. البته برخی از افراد نیز این کار را بعد از هر تغییری در کدنویسی و ساختار سایت انجام می دهند.

داشتن یک متخصص امنیت سایت

عامل مهم آخر که می تواند به میزان زیادی روی امنیت وب سایت شما تاثیرگذار باشد داشتن یک متخصص در حوزه امنیت است. امروزه هکرها از روش های مختلف و جدیدی برای هک کردن سایت ها استفاده می کنند و به همین علت نیز شما نیاز دارید تا با جدیدترین روش هایی که برای مقابله با آنها و افزایش امنیت وب سایت وجود دارد آشنا شوید. استخدام یک متخصص امنیت سایت که با جدیدترین مسائل در این زمینه آشناست به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی هرچه تمام امنیت سایت خود را افزایش دهید. 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad