کیف پول بیت کوین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
 تولید محتوا لرن بای

با وجود این که امروزه ارز دیجیتال بیت کوین به صورت دیجیتال موجود است ولی شما هنوز هم به جایی نیاز دارید تا بتوانید این ارز را نگهداری کنید. کیف پول بیت کوین کیف پولی است که به شما کمک می کند تا بتوانید ارزهای بیت کوین خود را به راحتی نگهداری کنید. فرقی ندارد که شما قصد استفاده از خدمات این ارز را دارید یا این که قصد سرمایه گذاری روی آن را دارید. در هر صورت شما باید اقدام به استفاده از یک کیف پول بیت کوین برای ذخیره ارزهای خود کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این کیف پول صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم. پس در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

کیف پول بیت کوین

یک کیف پول بیت کوین در واقع یک کیف پول دیجیتال است که می توانید با استفاده از آن بیت کوین یا برخی دیگر از ارزهای دیجیتال خود را نگهداری کنید. در واقع این کیف پول نوعی کیف پول دیجیتال است که دارایی های دیجیتال شما را نگهداری کرده، به آدرس عمومی بیت کوین دسترسی پیدا کرده و امکان انجام تراکنش های مختلف را برای شما فراهم می کند. این کیف پول ها نه تنها دارایی های دیجیتال شما را نگهداری می کنند بلکه با ارائه یک کلید خصوصی امنیت آن را نیز به شما تضمین می دهند. بنابراین فقط شما و هر کسی که به این کلید خصوصی دسترسی داشته باشد می تواند به دارایی های شما دسترسی پیدا کند. در واقع شما می توانید به این کلید خصوصی مانند رمز کارت بانکی خود نگاه کنید. نکته مهم دیگری که درباره این کیف پول وجود دارد این است که به شما امکان دسترسی به برنامه ها و اپلیکیشن های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین را نیز می دهد که در صورت نیاز می توانید از این قابلیت نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

این کیف پول چگونه کار می کند؟

از آنجایی که بیت کوین روی شبکه بلاکچین فعالیت می کند استفاده از کیف پول بیت کوین مانند استفاده از کیف پول های عادی نخواهد بود. در واقع شما می توانید به این کیف پول به چشم یک اپلیکیشن ایمیل نگاه کنید که در آن برای ارسال ایمیل شما ابتدا باید رمز عبور خود را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. در ادامه باید آدرس گیرنده را وارد کنید و سپس روی گزینه ارسال کلیک کنید. به طور مشابه در این کیف پول ها نیز شما ابتدا باید کلید خصوصی خود را وارد کنید تا بتوانید به ارزهای دیجیتالی که دارید دسترسی پیدا کنید، در گام بعدی باید آدرس عمومی کیف پول گیرنده را وارد کنید و سپس میزان انتقال را وارد کنید تا تراکنش با موفقیت برای شما انجام شود. توجه داشته باشید که اگر کلید خصوصی کیف پول بیت کوین خود را گم کنید دسترسی خود به ارزهای دیجیتالی که دارید را از دست خواهید داد. بنابراین حتما به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید.

انواع کیف پول های بیت کوین

کیف پول بیت کوین دارای انواع مختلفی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          کیف پول موبایل: از جمله آنها می توان به Mycelium و Edge اشاره کرد که شما به راحتی می توانید آنها را روی گوشی های هوشمند خود نصب کنید. استفاده از این کیف پول ها بسیار آسان است ولی امنیت آنها چندان بالا نمی باشد.

-          کیف پول های تحت وب: این کیف پول ها مبتنی بر وب هستند که از جمله آنها می توان به Coinbase و Blockchain.com اشاره کرد که ارزهای دیجیتال شما را به صورت شخص ثالث ذخیره می کنند. این کیف پول ها نیز امنیت چندان بالایی ندارند.

-          کیف پول های دسکتاپ: این نرم افزارها روی دسکتاپ شما نصب می شوند و کار کردن با آنها نیز بسیار ساده و راحت است. از جمله آنها می توان به Atomic و Electrum اشاره کرد.

-          کیف پول های سخت افزاری: این کیف پول ها امنیت بسیار بالاتری نسبت به نسخه های نرم افزاری هستند ولی انجام تراکنش ها با آنها سخت تر است.

-          کیف پول های کاغذی: امکان هک کردن این کیف پول ها وجود ندارد چرا که کلید شما روی یک کاغذ به صورت QR چاپ می شود.

امنیت کیف پول بیت کوین

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در انتخاب کیف پول بیت کوین باید به آن دقت داشته باشید امنیت بالای آن است. ارزهای دیجیتال امروزه به هدفی بسیار جذاب برای هکرها تبدیل شده اند و بسیاری از کیف پول ها نیز امنیت کافی را دارا نیستند. پس اگر برای دارایی های دیجیتال خود ارزش قائل هستید حتما باید سعی کنید کیف پول هایی را انتخاب کنید که امنیت بالایی داشته باشند. اکثر کیف پول های بیت کوین مدرن معمولا از کلید خصوصی منحصر به فرد استفاده می کنند که با استفاده از توابع خاصی تولید می شوند. بنابراین عملا امکان هک کردن آنها با استفاده از ابزارهای موجود وجود ندارد. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب کیف پول بیت کوین حتما کیف پول های مدرن را برای این کار انتخاب کنید.

سایر نکات مهم برای انتخاب کیف پول بیت کوین

سعی کنید پیش از انتخاب کیف پول بیت کوین حتما میزان محبوبیت آن کیف پول را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. هرچه کیف پول های معروف تر و محبوب تری را انتخاب کنید احتمالا بالا بودن امنیت آنها بیشتر خواهد بود. گزینه های پشتیبان گیری این کیف پول ها را نیز حتما باید بررسی کنید. هرچه یک کیف پول بیت کوین گزینه های بیشتری را برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال شما ارائه دهد احتمالا انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. نکته دیگری که در زمان انتخاب یک کیف پول باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید مسئله امکاناتی است که کیف پول به شما ارائه می دهد. معمولا با بررسی سایت کیف پول می توانید اطلاعات زیادی را در این زمینه به دست بیاورید.

مزایای انتخاب کیف پول خوب برای بیت کوین

-          به شما تضمین می دهد که سرمایه شما در خط نیفتد.

-          امکانات زیادی را برای مدیریت ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می دهد.

-          به راحتی می توانید بیت کوین خود را انتقال دهید.

-          در زمان کار کردن با آن به مشکل بر نمی خورید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad