بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی
 تولید محتوا لرن بای

آیا شما هم علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید؟ در این مطلب قصد داریم نکات مفید و کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما ارائه دهیم.

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان دوم می تواند یه مسئله چالش برانگیز باشد اما به محض این که به نتیجه رسیدید متوجه می شوید که ارزش تلاش و زمانی که صرف یادگیری آن کردید را دارد. با تسلط کامل به زبان انگلیسی سفر کردن برای شما لذت بخش تر خواهد شد. علاوه بر این دیگر نیازی نیست تا منتظر بمانید یک کتاب یا فیلم تازه منتشر شده به زبان مادری شما ترجمه شود و می توانید نسخه انگلیسی آن را مطالعه کرده یا مشاهده کنید. در ادامه قصد داریم نکاتی درباره بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار دهیم.

به جای کلمات سعی کنید عبارات را مطالعه کنید

زمانی که قصد یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را دارید نباید سعی کنید تنها کلمات را بیاموزید چرا که حفظ کردن آنها بدون داشتن زمینه خاص فایده ای برای شما نخواهد داشت. شما باید سعی کنید کل عبارات و جملات را بیاموزید. به خاطر سپردن معنی کلمات بسیار ساده خواهد بود ولی این به شرطی است که شما بتوانید معنی آنها را متوجه شوید و بدانید که چگونه باید از آنها در داخل جملات خود استفاده کنید.

از طریق گوش دادن اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنید

با وجود این که خواندن کتاب ها می تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند ولی شما نباید تنها به این کتاب ها تکیه کنید. کتاب ها می توانند برای آموزش دستور زبان و واژگان بسیار مفید باشند اما ممکن است در زمان مکالمه برای شما مفید نباشند و مکالمه کردن را برای شما مشکل تر کنند. اگر می خواهید بیاموزید که چگونه باید به زبان انگلیسی صحبت کنید باید سعی کنید از طریق گوش دادن اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنید. با گوش دادن بیشتر به این زبان می توانید واژگان و دستور زبان های مفیدی را بیاموزید و آنها را به خوبی به خاطر بسپارید.

در آزمون های تعیین سطح شرکت کنید

پیدا کردن سطح فعلی مهارت های مربوط به زبان انگلیسی شما قبل از شروع هر گونه برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است چرا که این مسئله می تواند نوع برنامه ای که شما باید دنبال کنید را مشخص کند.

به عنوان مثال یک برنامه جامع یادگیری انگلیسی می تواند برای شما مفید باشد به شرطی که سطح شما معمولی یا سطوح پایین تر باشد. اگر در سطوح بالاتری از مهارت های زبان انگلیسی قرار دارید یک برنامه سفارشی سازی شده می تواند اثرگذاری بیشتری روی روند آموزشی شما داشته باشد. امروزه تست های مختلفی در این زمینه برگزار می شوند که شما می توانید براساس علایق خود در هر یک از آنها شرکت کنید تا تعیین سطح شوید.

کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید

زمانی که صحبت از یادگیری هر زبانی می شود همه چیز به کیفیت و کمیت مربوط می شود. به جای یادگیری ده ها کلمه جدید در مدت زمان کوتاه باید روی یادگیری یک کلمه تمرکز کنید و ده ها بار آن را تکرار کنید. این کار باعث می شود تا از اطلاعات اضافی و بیهوده ای که وارد ذهنتان می شوند جلوگیری کنید و روند یادگیری زبان انگلیسی را به شکل موثرتری دنبال کنید. علاوه بر این باید بدانید که این استراتژی به شما کمک می کند تا معنی کلمات و عبارات مختلف را در اعماق مغز خود قرار دهید و در نتیجه عبارت هایی که می آموزید به سادگی از ذهن شما پاک نمی شوند.

دستور زبان را با داستان های کوتاه بیاموزید

یکی از بهترین روش های یادگیری گرامر زبان انگلیسی گوش دادن به داستان های کوتاه است که در زمان های مختلف بیان می شوند. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید مهارت های مربوط به دستور زبان انگلیسی خود را به صورت کاملا طبیعی و خودکار بهبود دهید. به عنوان مثال اگر داستانی با " من موز دوست ندارم اما دوست دارم یک موز بخورم" شروع می شود بهتر است داستان دیگر به شکل " من موز را دوست نداشتم اما می خواستم یک عدد موز بخورم" آغاز شود. این کار می تواند تاثیر زیادی در روند یادگیری زبان انگلیسی داشته باشد.

برای یادگیری زبان انگلیسی به جای گوش دادن و تکرار کردن گوش دهید و پاسخ دهید

اگر قصد دارید مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود دهید از استراتژی که در کتاب های درسی انگلیسی به شما ارائه می شود پیروی نکنید. این استراتژی ها به شما می آموزند که گوش دهید و سپس تکرار کنید. به جای تکرار کردن طوطی وار بدون توجه به عبارت و کلماتی که توسط گوینده مورد استفاده قرار می گیرد باید به سوالاتی که گوینده می پرسد پاسخ دهید. به عنوان مثال اگر شما یک پادکست را گوش داده یا ویدئویی را مشاهده می کنید هر 20 الی 30 ثانیه یک بار آن را متوقف کنید و خلاصه ای کوتاه از آن چه که تا به اینجای کار بیان شده است را ارائه دهید.

برای یادگیری زبان انگلیسی در دوره های آنلاین شرکت کنید

در حال حاضر دوره های آنلاین مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی تدوین شده اند که شما می توانید از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. با یک جستجوی کوتاه در موتور جستجوی گوگل می توانید به لیستی از این دوره های آموزشی دسترسی پیدا کنید. البته دقت داشته باشید که این کار ممکن است کمی هزینه برای شما به همراه داشته باشد اما اگر شما به صورت جدی قصد دارید که مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود دهید بدون شک خرید این دوره ها و شرکت در آنها می تواند مزایای زیادی را برای شما داشته باشد و باعث شود تا در مدت زمان کوتاه تری نتیجه بهتری را دریافت کنید.

یکی از راهکارهایی که امروزه برای کاهش هزینه های مربوط به این دوره ها وجود دارد استفاده از منابع یادگیری شخصی و خودآموز است که در صورت نیاز می توانید از این منابع نیز استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می دهند نهایت بهره را ببرید.

از نکاتی که می آموزید یادداشت برداری کنید

یادداشت برداری از نکاتی که در زبان انگلیسی می آموزید می تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری این نکات که می تواند شامل دستور زبان، کلمات و عبارات باشد را بیاموزید و به خاطر بسپارید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این کار از فراموش کردن این نکات نیز جلوگیری خواهد کرد. 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad