چگونه اقدام به یادگیری زبان کنیم؟
 تولید محتوا لرن بای

امروز کل جهان در حال اتصال به یکدیگر است و افراد از سراسر دنیا علاقه مند به ارتباط گرفتن با یکدیگر هستند. جذابیت یادگیری زبان جدید نیز روز به روز در حال افزایش است چرا که به شما اجازه می دهد تا بتوانید با افراد بیشتری در ارتباط باشید. یادگیری یک زبان جدید می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما داشته باشد. شما ممکن است با اهداف مختلف از جمله تحصیل، تفریح، تجارت و ... علاقه مند به یادگیری زبان باشید. به همین علت نیز ما در این مطلب قصد داریم راهکارها و نکات بسیار مفیدی را برای این کار بیان کنیم که بدون شک مطالعه آنها می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد. پس اگر شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

چرا باید یک زبان جدید یاد بگیریم؟

یادگیری زبان می تواند از جهات مختلف برای شما مفید و سودمند باشد. بهبود عملکرد مغز یکی از مهمترین ویژگی ها و مزایای یادگیری یک زبان جدید است. یادگیری یک زبان جدید می تواند به میزان زیادی روی حافظه شما تاثیرگذار بوده و حتی می تواند عملکرد ذهنی شما از جهات دیگر را نیز تقویت کند. با یادگیری زبان های جدید شما می توانید چشم اندازهای شغلی خود را نیز بهبود دهید و در موقعیت های شغلی بهتر و جذاب تری مشغول به کار شوید. تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده است نشان می دهد که افرادی که به چند زبان مسلط هستند معمولا راحت تر می توانند در موقعیت های شغلی مختلف استخدام شوند. یکی دیگر از مزایای مهم آموزش زبان این است که شما می توانید سایر مهارت های خود را نیز با استفاده از آن ارتقا دهید. از جمله این مهارت ها می توان به مهارت حل مسئله اشاره کرد. مزیت پایانی آن نیز این است که شما می توانید از زبان جدیدی که آموخته اید برای ارتباط گیری با سایر افراد استفاده کنید.

روند یادگیری زبان چقدر به طول می انجامد؟

اگر شما هم علاقه مند به یادگیری یک زبان جدید هستید احتمالا اولین سوالی که به ذهن شما می رسد این است که چقدر طول می کشد تا ما به یک زبان مسلط شویم؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید دقت داشته باشید که یادگیری زبان در واقع یک مهارت جدید است که نیازمند تمرین و تکرار زیاد است. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند روی مدت زمان یادگیری شما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تاثیرگذار باشند. نوع زبانی که قصد یادگیری آن را دارید یکی از مهمترین این عوامل است. به عنوان مثال یادگیری یک زبان مانند زبان چینی سخت تر از زبان انگلیسی است. میزان زمانی که شما در طول روز صرف تمرین کردن مهارت های خود می کنید، منابعی که برای یادگیری یک زبان جدید مورد استفاده قرار می دهید و همینطور جنس تمریناتی که انجام می دهید در کنار تماشای فیلم و سریال به آن زبان می توانند عوامل مهم دیگر باشند که روی این موضوع تاثیر مستقیم دارند.

تعیین یک هدف اولین گام برای یادگیری یک زبان جدید

در اولین مرحله از یادگیری زبان شما باید سعی کنید اهداف خود را به صورت واضح و مشخص بیان کنید. افراد مختلف با هدف های متفاوتی قصد یادگیری یک زبان جدید را دارند که نوع هدف آنها می تواند به میزان زیادی روی روند یادگیری آنها تاثیرگذار باشد. یک نکته بسیار مهم در تعیین این اهداف این است که حتما باید اهداف خود را به سه دسته اهداف کوتاه مدت، اهداف میان مدت و اهداف بلند مدت تقسیم بندی کنید. به این ترتیب می توانید یک رویکرد سیستماتیک را برای خود ایجاد کنید که می تواند در یادگیری به شما کمک کند.

سبک یادگیری مناسب خود را پیدا کنید

امروزه ابزارها، تکنیک ها و سبک های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد که شما می توانید بر اساس شرایط و نیازهای خود از هر یک از آنها استفاده کنید. گاهی اوقات امتحان کردن تمام آنها می تواند سخت و یک مسئله چالش برانگیز باشد. شما برای انتخاب سبک خود باید سعی کنید چند سبک که بیشتر به آنها علاقه دارید را بررسی کرده و از میان آنها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. نکته مهمی که در این جا باید به آن دقت داشته باشید این است که هر یک از این سبک ها دارای منابع آنلاین زیادی هستند که از جمله آنها می توان به نرم افزارهای کامپیوتری، اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ها اشاره کرد. بنابراین شما محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت و می توانید با خیالی راحت سبک مدنظر خود را پیدا کنید.

خود را در محیط صحبت کردن به زبان مدنظرتان قرار دهید

در بخش های قبلی بیان کردیم که یادگیری زبان یک مهارت است که شما باید با تمرین کردن مکرر آن را به دست بیاورید. یکی از بهترین تمرین هایی که شما می توانید انجام دهید این است که خود را در محیط هایی قرار دهید که به آن زبان صحبت می کنند. این روش در واقع روش طبیعی برای یادگیری یک زبان است و افراد زبان مادری خود را نیز به همین ترتیب می آموزند. محیط هایی که شما می توانید برای این کار استفاده کنید محیط هایی همچون کلاس درس، گوش دادن به موسیقی هایی که به آن زبان هستند، تماشای فیلم هایی که به آن زبان هستند، قرار گرفتن در سایر محیط های اجتماعی که افراد به آن زبان صحبت می کنند و ... می باشند.

برای یادگیری زبان با فرهنگ آن زبان درگیر شوید

درک فرهنگ زبانی که علاقه مند به یادگیری آن هستید می تواند به میزان زیادی در روند یادگیری زبان به شما کمک کند. زبان یک کشور ارتباط نزدیکی با فرهنگ آن دارد و درک عمیق فرهنگ می تواند به شما در درک کردن معنی واقعی کلمات و اصطلاحاتی که در زبان استفاده می شوند کمک کند. علاوه بر این آشنایی با این فرهنگ و درک کردن آن یک زمینه بسیار قوی را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید مطالعات خود را درباره آن زبان افزایش دهید. در واقع شما با این کار تلاش می کنید تا آن زبان را مانند زبان مادری خود به صورت طبیعی بیاموزید و تنها از تکنیک های حفظ کردن دستور زبان و کلمات و معنی آنها استفاده نکنید. امروزه بسیاری از متخصصان آموزش زبان توصیه می کنند که برای یادگیری زبان حتما با فرهنگ آن نیز آشنا شوید. 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad