بهترین روش های یادگیری معادلات ریاضی
 تولید محتوا لرن بای

آیا شما هم علاقه مند به آشنایی با بهترین روش های یادگیری معادلات ریاضی هستید؟ در این مطلب کمی بیشتر درباره یادگیری معادلات ریاضی صحبت خواهیم کرد.

به خاطر سپردن و یادگیری معادلات ریاضی همواره چالش های بزرگی را برای افراد در سنین مختلف به همراه داشته است. در بسیاری از رشته های مختلف شما نیازمند این هستید که بتوانید فرمول ها و معادلات مختلف را به خاطر بسپارید و در زمان مناسب از آنها استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین روش های یادگیری معادلات ریاضی صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه این نکات شما می توانید به راحتی هرچه تمام معادلات مختلف ریاضی را به خاطر بسپارید.

از قبل با معادلات ریاضی آشنا شوید

قبل از این که به هر بخش از درس ریاضی خود برسید، بهتر است که سرفصل های آینده را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که در آینده چه درس هایی را مطالعه خواهید کرد. دقت داشته باشید در این مرحله نیازی نیست که با فرمول و معادله ای که مواجه می شوید ارتباط عمیق برقرار کرده و آن را حفظ کنید، اما تنها 5 دقیقه وقت گذاشتن و نگاه کردن به این محتوا باعث می شود تا شما آشنایی بیشتر با آن پیدا کرده و در آینده بهتر آن را حفظ کنید. این روش نه تنها می تواند یادگیری فرمول در دفعه اول برخورد با آن را ساده تر کند، بلکه می تواند حفظ کردن آن در دفعات بعدی را نیز برای شما راحت تر کند.

برای یادگیری معادلات ریاضی سعی نکنید لیستی از فرمول ها را حفظ کنید

اگر شما هم علاقه مند به یادگیری معادلات ریاضی هستید سعی نکنید که پشت میز خود بنشینید و مجموعه ای از فرمول ها را بدون درک کامل آنها حفظ کنید. این کار صرفا زمان یادگیری شما را افزایش می دهد و احتمالا سردرگمی بسیار زیادی را نیز برای شما به وجود می آورد. علاوه بر این، اگر شما ارتباط بین معنای معادلات و فرمول آنها را درک نکنید مغز شما نیز قادر به دیدن این ارتباط نخواهد بود و احتمالا به سرعت، آنچه که حفظ کرده اید را فراموش خواهید کرد. به همین علت نیز در زمان یادگیری معادلات ریاضی حتما باید به این نکته مهم دقت داشته باشید.

تمرین کنید

این احتمالا یک نکته بسیار واضح در یادگیری معادلات ریاضی است اما به هر حال باید بدانید که هرچه بیشتر یک فرمول یا معادله ریاضی را تمرین کنید ارتباط بهتری با آن برقرار می کنید و در نتیجه حفظ کردن آن برای شما ساده تر خواهد بود. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که این کار به درک بهتر فرمول ها نیز کمک خواهد کرد. اگر از فرمول هایی که یاد می گیرید به صورت عملی استفاده نکنید احتمالا حفظ کردن آن فرمول و معادله ریاضی نیز برای شما سخت تر خواهد بود.

لیستی از نمادهای ریاضی بسازید

بیشتر فرمول های ریاضی امروزه به نمادهای یونانی نیاز دارند. در یادگیری زبان دانش آموزان معمولا لیستی از نمادها و کاراکترهای یک زبان را برای خود ایجاد می کنند و در ادامه نیز لیستی از واژگان و اصطلاحاتی که برای آنها ناآشنا است را می سازند. این کار به آنها کمک می کند تا به شکل بهتری نمادها و اصطلاحات مختلف را به خاطر بسپارند. این روش در یادگیری معادلات ریاضی نیز می تواند مناسب باشد. در ابتدا بسیاری از نمادهایی که با آنها روبرو می شوید ممکن است برای شما غریبه باشند و این مسئله برای شما سردرگم کننده خواهد بود. ساخت فهرستی از نمادها که در دنیای ریاضیات با آنها روبرو می شوید، می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند و باعث غلبه بر ترس شما در مواجه شدن با نمادهای جدید باشد.

برای یادگیری معادلات ریاضی از روش های مختلف استفاده کنید

یکی از روش هایی که برای یادگیری معادلات ریاضی وجود دارد، نوشتن آنها روی فلش کارت ها و مرور کردن مداوم آنها می باشد که به شما کمک می کند تا راحت تر این فرمول ها و معادلات را به خاطر بسپارید. با این حال شما می توانید از روش های دیگری نیز برای این کار استفاده کنید. از جمله بهترین روش های یادگیری معادلات ریاضی می توان به مواردی مانند بیان کردن این فرمول ها با صدای بلند، بیان کردن آنها برای یک دوست، کمک گرفتن از معلم یا معلم خصوصی، تماشای ویدئوهایی که جزئیات استفاده از این معادلات را بهتر بیان کرده است و ...  اشاره کرد.

از تکنیک های مربوط به حافظه استفاده کنید

به تمام شماره تلفن هایی که در گذشته حفظ بودید یا الان حفظ هستید فکر کنید یا به زمانی فکر کنید که بدون داشتن لیست خرید به سوپر مارکت می رفتید و تمامی مواردی که باید خریداری می کردید را به خاطر می سپردید. به طور کلی ما قادر هستیم که به راحتی لیست اعداد با نمادهای مختلف را به خاطر بسپاریم به شرطی که از تکنیک های مناسبی برای این کار استفاده کنیم.

یکی از بهترین تکنیک هایی که برای این کار وجود دارد استفاده از یک داستان مناسب است. توالی یک داستان به شما کمک می کند تا بتوانید موارد مختلف را به راحتی به خاطر بسپارید. شما می توانید از این تکنیک برای به یادگیری معادلات ریاضی نیز استفاده کرده و از مزایای آن نهایت بهره را ببرید.

برای یادگیری معادلات ریاضی سعی کنید فرمول ها را درک کنید

در برخی از امتحان های ریاضی یک برگه از فرمول ها و معادلات به شما داده می شود تا در پاسخگویی به شما کمک کند، بنابراین حفظ کردن آنها بدون درک درست فایده ای برای شما نخواهد داشت. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که نحوه استفاده از فرمول ها و درک درست آنهاست که حائز اهمیت است و بدون داشتن این درک درست فرمول ها کاربرد خاصی برای شما نخواهند داشت.

حواس پرتی ها را در زمان یادگیری فرمول ها حذف کنید

حفظ کردن مطالب مختلف نیازمند تمرکز است، به همین علت شما در زمان یادگیری معادلات ریاضی باید سعی کنید حواس پرتی ها را از خود دور کنید. گوش دادن به موسیقی یا ارسال پیامک به دوستانتان می تواند به میزان بسیار زیادی تمرکز شما را از بین ببرد. عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث پرت شدن حواس ما در زمان یادگیری معادلات ریاضی شوند. توصیه ما به شما این است که سعی کنید در یک محیط کاملا ساکت و بدون حواس پرتی این کار را انجام دهید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
trustseal.enamad